۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۱

معرفی داوران جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در اراک/ هنرمندان از بیت امام خمینی(ره) بازدید می‌کنند

معرفی داوران جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در اراک/ هنرمندان از بیت امام خمینی(ره) بازدید می‌کنند

اراک- خبرگزاری مهر: شهر اراک، روزهای دوم تا پنجم شهریور ماه میزبان پنجاهمین جشنواره فیلم منطقه ای سینمای جوان با نام آفتاب می شود. جشنواره ای در بخش های فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس که میزبانی هنرمندانی از8 استان کشور را به عهده دارد و در طول برگزاری جشنواره نیز برنامه ای برای بازدید هنرمندان و اهالی رسانه از خمین طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جشنواره فیلم منطقه سینمای جوان در سال 1373 و با حضور آثاری از فیلمسازان 6 استان کشور برگزار شد و از آن زمان تا برگزاری پنجاهمین جشنواره فیلم منطقه ای سینمای جوان که قرار است در شهریور ماه برگزارشود، شاهد حضور گرم هنرمندان سینمای کشور در بخش های مختلف خواهیم بود.

رقابت 295 فیلم، 1087 عکس و 214 فیلمنامه در جشنواره

 295 فیلم، یک هزار و 87 عکس و 214 فیلمنامه از این هنرمندان برای حضور در جشنواره فیلم منطقه ای سینمای جوان اراک رقابت می کند. در بخش فیلم 172 اثر داستانی کوتاه، 62 اثر مستند، 35 اثر تجربی و 27 پویانمایی خواستار حضور در جشنواره هستند.

در این دوره از جشنواره آثاری از هنرمندان استان های فارس، مازندران، کردستان، آذربایجان غربی، زنجان، گیلان، گرگان و استان مرکزی به نمایش در می آیند. هیات انتخاب این رویداد نیز کار خود را آغاز کرده و به زودی آثار راه یافته به جشنواره را معرفی می کند.

جشنواره منطقه ای سینمای جوان اراک پس از هشت سال وقفه دومین دوره خود را تجربه می کند و گستره وسیع تری از هنرمندان شهرستانی را نسبت به دوره قبلی در برگرفته است. در این دوره از جشنواره آثار فیلمسازان هشت استان به نمایش در می آید.

قضاوت 295 فیلم از سوی جمالی، وفایی و بوستانی

رضا جمالی، امید وفایی و مهدی بوستانی 295 فیلم رسیده به دبیرخانه پنجاهمین جشنواره منطقه ای اراک- آفتاب را برای انتخاب و معرفی به بخش مسابقه به تماشا نشستند.

رضا جمالی فیلمساز اردبیلی تاکنون 13 فیلم کوتاه ساخته است و در بیش از 120 جشنواره ملی و 25 جشنواره بین المللی حضور داشته و موفق به کسب 60 جایزه ملی و  بین المللی شده است.

وی با فیلم «خدا» منتخب نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم آسا شد و فیلم «بچه مرز» افتخارهای متعددی همچون منتخب جشنواره torrelavega  اسپانیا، منتخب جشنواره فیلم امنتیت مرزی لهستان،  دیپلم بهترین فیلم برای «کات» از سی و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران و... برای او به همراه داشه است.

امید وفایی در سال 1355 متولد شد و از سال 69 با وارد انجمن سینمای جوانان فیلمسازی را آغاز کرد و از دانشگاه سور تهران در رشته کارگردانی فارغ التحصیل شده است. وی  تاکنون بیش از 20 فیلم کوتاه هشت میلیمتری و ویدئویی ساخته است. در سوابق حرفه‌ای وفایی تدریس فیلمسازی در انجمن سینمای جوان و دانشگاه نیز جای دارد. همچنین وی تاکنون جوایز متعددی را از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تحت عنوان‌های بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین تدوین و بهترین فیلم بدست آورده است.

مهدی بوستانی متولد ۱۳۵۷کرمان و لیسانس کارگردانی سینما از دانشکده «سوره» اصفهان است. او و تا مقطع کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تحصیل کرده است. وی که عضو انجمن فیلم کوتاه ایران است، تاکنون جوایز متعددی را از جشنواره های داخلی و خارجی از آن خود کرده است. همچنین علاوه بر فیلمسازی نگارش فیلم‌نامه‌های: عذاب، سکوت، زخم، عطر تند گل‌های صحرایی، عموبرفی، سس مایونز مهرام و کمپوت آناناس مالزیایی، دست تاریک، دست روشن (بلند، بر اساس داستانی به همین نام از هوشنگ گلشیری)، میراث(سریال۱۳قسمتی تلویزیونی)، قوت لایموت، حرمت، طبق نقشه، حاجت روا، تئوری انتقال، فقط یک چهار لیتری و قربانی را نیز برعهده داشته است.

وثوقی نیا، غفاری و  وفادار داوران عکس

و مهدی وثوقی نیا، حسن غفاری و نوشین وفادار 1047 تعداد آثار رسیده به بخش عکس جشنواره منطقه‌ای آفتاب – اراک را انتخاب و داوری می‌کنند.

حسن غفاری متولد ۱۳۴۸ شهرستان بویراحمد و دارای مدرک کار‌شناس ارشد عکاسی از دانشگاه هنر تهران است. عضویت در انجمن عکاسان مطبوعات ایران و عکاسان میراث فرهنگی و گردشگری و انجمن عکاسان ایران، داوری جشنواره‌ها و مسابقات ملی و منطقه‌ای عکاسی، تدریس عکاسی و برگزاری چندین کارگاه عکاسی پیرامون عکاسی مستند اجتماعی در سطح کشور برخی از فعالیت‌های حرفه ای و هنری غفاری محسوب می‌شوند.

برپایی چندین نمایشگاه انفرادی همچون پای خسته صورت خندان، معیشت چندهزارساله، باور، زن ومرد عشایری و برگزیده مسابقه عکس ورزش در گذر انقلاب، برگزیده اول نخستین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، برگزیده چهارم جشنواره عکس یاران حسین (ع) و برگزیده اول پنجمین جشنواره عکس رشد در بخش ترویج تولید و مصرف کالای ایرانی برخی دیگر فعالیت های غفاری را تشکیل می‌دهند.

نوشین وفادار متولد 1349 مشهد، فعالیت عکاسی را سال 1369 آغاز و در رشته سينما تحصیل کرده است. تدریس عکاسی و زیبایی شناسی در مراکز آموزشی خصوصي و دانشگاه‌ها، دبيري و عضويت در هیات های داوري جشنواره ها و مسابقات عكاسي استاني خراسان و منطقه اي از سال 1372، برگزاری سه نمایشگاه عکس دو نفره و چند نمایشگاه گروهي در مشهد، تهران، اتريش، تركمنستان و تركيه، راه اندازي «كانون عكس مشهد» در انجمن سينماي جوانان ايران – دفتر مشهد، از سال 1384 و مديريت اين كانون تاكنون، عضو هيات موسس و مدیرعامل كانون گسترش فن و هنر عكاسي (سازمان مردم نهاد عكاسي خراسان)، عضو انجمن عكاسان و... بخشی از سوابق کاری وی  محسوب می‌شود.

مهدی وثوق نیا در سال 1350 در قزوین متولد شد. وی فارغ التحصیل عکاسی از دانشکده هنر است. وثوق نیا برگزاری نمایشگاه های انفرادی در شهر تهران، اصفهان، قزوین، نمایشگاه های گروهی در  پاریس، تهران و قزوین را در کارنامه هنری خود جای داده است. از  دیگر فعالیت های وی می‌توان به شرکت در کنفرانس در  زمینه عکاسی معاصر ایران و گروه عکاسان قزوین، دانشگاه SOAS لندن، مدرس عکاسی در دانشگاه علمی کاربردی و انجمن سینمای جوانان ایران، داوری چندین جشنواره عکس از سال 1379 تاکنون و برگزاری گارگاه های عکاسی در زمینه مستند و مستند اجتماعی اشاره کرد.

بازدید هنرمندان از بیت امام خمینی(ره)

جشنواره منطقه اي سينماي جوان، پس از  هشت سال دومين دوره برگزاري خود در شهر اراك را با حضور شهرهاي (فارس، مازندران، كردستان، آذربايجان غربي، زنجان، گيلان، مركزي و هرمزگان) تجربه می کند.

هنرمندان سینمای کشور از زادگاه بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، در شهر خمین استان مرکزی بازدید می کنند. در طول برگزاری جشنواره منطقه ای سینمای جوان اراک، برنامه ای برای بازدید هنرمندان و اهالی رسانه از خمین طراحی شده است.

با پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه پنجاهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان اراک، بخش فیلمنامه این رویداد با استقبال مطلوبی از سوی هنرمندان رو به رو شده است.

کد خبر 2347512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha